پیران چنگی

جشنواره موسیقی مقامی

پیران چنگی

جشنواره موسیقی مقامی

پیران چنگی

کانال تلگرام:
https://telegram.me/piranchangi_festival

امروز دوشنبه مورخه ٩٥/٢/٢0 آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید.

در این جلسه که با هماهنگی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صورت گرفت خبرنگار صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و خبرنگاران مطبوعات استانی حضور داشتند.

در این جلسه آقای سمیع رئیس اداره موسیقی خراسان و مسعود صادق تیتکانلو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای حمید ضیائی معاون هنری اداره ارشاد به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محسن سمیع سرپرست اداره موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ،درنشست مطبوعاتی که درسالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد :این جشنواره بعد از یک توقف ١٣ ساله قرار است در قوچان احیا شود تاموسیقی مقامی در این خطه از خراسان رضوی هنوز زنده باقی بماند.

وی تصریح کرد: ششمین جشنواره موسیقی مقامی "پیران جنگی" با رویکرد تجلیل از حاج قربان سلیمانی و حاج حسین یگانه از مفاخر موسیقی مقامی کشور و استان ٢٩ لغایت ٣١ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان قوچان برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: این جشنواره بر اساس مصوبات اتاق گفت وگوی اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مسعودصادق تیکانلو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: جشنواره موسیقی مقامی " پیران جنگی" برای نخستین بار در سال ١٣٧٧ در قوچان آغاز شد اما آخرین دوره آن در سال ١٣٨٥ برگزار شده است.

تصریح کرد: پس از گذشت حدود ١٣ سال از عدم اجرا با پیگیری‌های انجام شده، برگزاری این جشنواره در مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه به رغم آماده شدن تمهیدات لازم و بلیط فروشی انجام شده،در پی بروز فاجعه تلخ منا و به منظور ابراز همدردی با خانواده های شهدا به زمانی دیگر موکول شد.

صادق با اشاره به شرکت و اجرای گروه‌های منتخب موسیقی اصیل کشور در این جشنواره بیان داشت: با توجه به تجربه شهرستان در برگزاری جشنواره پیران چنگی سعی شده است از بهترین گروه‌های موسیقی که ویژگی‌های نواها و موسیقی محلی را دارند دعوت شود.

وی اظهار کرد: در این جشنواره ٣٠ گروه از هنرمندان موسیقی سراسر کشور از استان های آذربایجان، لرستان، بوشهر، گلستان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی حضور می یابند.

صادق تیتکانلو گفت: علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت این جشنواره مراجعه کرده و و بلیط های اجراهای مختلف را با قیمت ٨٠هزار ریال، ١٢٠ هزار ریال و ١٥٠ هزار ریال  و٢٠هزار ریال دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره افزود: تقدیر از گروه‌های شرکت کننده پیشکسوتان عرصه موسیقی محلی برگزاری نمایشگاه سازهای محلی و عرضه محصولات و صنایع دستی شهرستان از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره خواهد بود.

صادق به ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی پیران چنگی در قوچان در جهت تداوم این حرکت فرهنگی ضرورت دارد و می تواند در سال های آینده نتایج بهتری را از خود به نمایش بگذارد

شایان ذکر است پوستر این جشنواره توسط جناب آقای سید حسام الدین جلالی مقدم طراح و گرافیست دو هفته نامه آوای قوچان، نشریه با سابقه شهرستان قوچان طراحی گردیده است.

این جشنواره به مدت سه روز در تاریخ 29، 30 و 31 اردیبهشت ماه در سالن معلم شهر قوچان برگزار خواهد شد.

 

 

  

  

  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی