پیران چنگی

جشنواره موسیقی مقامی

پیران چنگی

جشنواره موسیقی مقامی

پیران چنگی

کانال تلگرام:
https://telegram.me/piranchangi_festival

ششمین جشنواره موسیقی مقامی «پیران چنگی» یادواره هنرمندان زنده یاد استاد حاج قربان سلیمانی و استاد حاج حسین یگانه از  29اردیبهشت ماه در قوچان برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، «محسن سمیع» سرپرست اداره موسیقی این اداره کل روز گذشته در نشست خبری این جشنواره گفت: جشنواره پیران چنگی بعد از یک توقف 13 ساله قرار است در قوچان احیا شود تا موسیقی مقامی در این خطه از خراسان رضوی همچنان زنده بماند. وی تصریح کرد: ششمین جشنواره موسیقی مقامی «پیران چنگی» با رویکرد تجلیل از حاج قربان سلیمانی و حاج حسین یگانه از مفاخر موسیقی مقامی کشور و استان 29 تا 31 اردیبهشت ماه در شهرستان قوچان برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: این جشنواره بر اساس مصوبات اتاق گفت وگوی اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار خراسان رضوی برگزار خواهد شد. وی افزود: همایش «خنیاگران تربت جام» و «جشنواره سرو آزاد پرویز مشکاتیان» نیز از دیگر برنامه هایی است که در ماه های آینده برگزار می شود.
حضور 30 گروه هنری از سراسر کشور
در ادامه این نشست «مسعود صادق تیتکانلو» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان نیز گفت: جشنواره موسیقی مقامی «پیران چنگی» برای نخستین بار در سال 1377 در قوچان برگزار شد اما اجرای آن با 13 سال وقفه مواجه شد. به همین منظور برگزاری مجدد این جشنواره در مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه با وجود انجام تمهیدات لازم و بلیت فروشی، به زمانی دیگر موکول شد. تیتکانلو با اشاره به شرکت و اجرای گروه‌های منتخب موسیقی اصیل کشور در این جشنواره بیان کرد: با توجه به تجربه شهرستان در برگزاری جشنواره پیران چنگی، سعی شده است از بهترین گروه‌های موسیقی که ویژگی‌های نوا و موسیقی محلی را دارند دعوت شود. وی اظهار کرد: در این جشنواره 30 گروه متشکل از هنرمندان موسیقی سراسر کشور از استان های آذربایجان، لرستان، بوشهر، گلستان و استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی حضور خواهند داشت.

  

منبع:

http://khorasanrazavi.khorasannews.com/newspaper/page/19251/6/160278/0

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی